2016. máj 03.

Mi ezeket nézzük az Artmozik éjszakáján #3

írta: Kovács Gellért
Mi ezeket nézzük az Artmozik éjszakáján #3

Május 13-ig folyamatosan megosztjuk veletek, tőlünk ki milyen tervvel készül az Artmozik éjszakájára. Oszd meg te is velünk!01.jpg

Viszonylag egyszerű a helyzetem, mivel moderálok a Puskinban – de nem csak ezért egyszerű, hisz ha nem moderálnék, akkor is megnézném az első három filmet legalább a Metropolis teremben. Egyfelől a Macskajátékot még sosem láttam 35-ös kópiáról, de ha láttam volna, akkor is megnézném, mert irtó hatásos film, meg aztán egyébként is Örkény-becsípődésem van, ami azt jelenti, hogy tőle bármikor, bármit, ráadásul van egy ilyen misztikus izé is, amit megtaláltam magamnak, hogy Makk tanár úrral egy napon születtünk. Igaz, ő lassan 91 éve, én meg csak 37. Jó, ez semmit se jelent, de ha Makk Károlyról van szó, akkor meg mégis. Egyébként is várom a találkozást, gondolom, a nézők is – elvégre, ha valakire nem csak azért mondjuk, hogy legenda, mert más nem jut eszünkbe, akkor ő olyan alkotó.

Nem kevésbé igaz ez Koltai Lajosra, aki a Mephisto előtt lesz a vendégünk – vele sokszor összefutottam már itt-ott-amott, nagyon kedvelem, ahogy mesél. Azt meg ugye nem is kell mondanom, hogy van mit mesélnie. Azt tuti megkérdezem majd tőle, hogy miképpen is vették fel azt a reflektoros jelenetet a Népstadionban. Klasszikus sztori, de bárhányszor szívesen hallgatom. Ez a gif viszont már a következő filmből van:

Aha, a Mephisto után jön a Bizalom, nagy mozi ez is, s persze 35-ről látható az Artéjjelen. Amikor pár hónapja a legnagyobb izgulásban voltunk a Saul fia Oscarjáért, Koltai egy interjúban megjegyezte, hogy anno mekkorát koppantak a Bizalommal, mert mindenhonnan azt hallották, hogy hótbiztos, hogy nyernek. Aztán nem nyertek. De Nemes Jelesék hótbiztosa aztán tényleg hótbiztos lett végül. Ezt a filmet egyébként – hiába lehet már sarki élelmiszerdiszkontban is kapni – még mindig moziban kell ám látni, méghozzá 35-ről, jaj, miről másról, ígérem, nem írom le még egyszer abban a pár mondatban, ami még hátravan. A Puskinban is lesz Saul, előtte meg a Kino Caféban is!hateful-3.jpgNa, de van nekem ez a problémám, hogy meg szeretném nézni negyedszer is vásznon a legutóbbi Tarantino-rendezést. Tudom, nem vagyok normális, de én annyira szeretem az Aljas nyolcast, hogy amint vége van, már azon gondolkodom, mikor láthatnám újra. A Toldiban hajnali kettőkor kezdődik (lesz a Művészben is jóval előtte), szóval, lehet, mégse a Bizalomra szavazok. De addig még eldöntöm. Vagy nem, s majd akkor rögtönzök.

Az Artmozik éjszakája teljes programja>>   

Szólj hozzá

fesztivál artmozik éjszakája