2019. júl 31.

Egy magyar lány is megy a Velencei Filmfesztiválra

írta: artmozi
Egy magyar lány is megy a Velencei Filmfesztiválra

Járai Anna az Europa Cinemas fiatalokat célzó programján vehet részt

- What does Europe mean to you? 3 values.
- Acceptance, diversity, open-mindedness.

Nagy büszkeséggel mutatjuk be Járai Annát, akit az Europa Cinemas beválasztott azon 28 európai fiatal mozirajongó közé, akik részt vehetnek az idei Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon.

jarai_anna_budapest_velence.jpg

A pályázat felhívását még áprilisban tettük közzé blogunkon és Facebook-oldalainkon, a beérkezett jelentkezők közül pedig a Budapest Film Anna anyagát találta a legjobbnak, így őt ajánlotta a nemzetközi szervezet figyelmébe. Az Europa Cinemas a kontinens minden részéről kapott hasonló pályázatokat, amelyek alapján végül összeállította a 28 névből álló csapatát.

A fiatalok a fesztiválon filmeket zsűriznek majd, beszélgetéseken és közönségtalálkozókon vesznek részt, elmondják vagy épp blogon írják meg véleményüket, élményeiket.

"Miután tudomást szereztem a 28 Times Cinema pályázatáról az Artmozi blogot olvasva, rövidesen megszületett bennem az elhatározás, hogy magam is nevezzek - meséli Anna. - Egy izgalmas lehetőségnek ígérkezett, és szerettem volna kipróbálni magam. A nevezés egyik részét egy fél perces videó alkotta, melyben arra kellett reflektálni, hogy mit szeretek a moziban. Megnézegettem az előző év nyerteseinek videóit, hogy fogalmam legyen arról, hogy milyen jellegű videót várnak el, és elkezdtem összeírni a saját ötleteimet, amikből hamarosan ki is kristályosodott a végső verzió. A felvétel a volt iskolámban készült el, egyik tanárom engedélyével órák után. Érdekes jelenet volt, míg én az egyik terem tanári asztalán egyensúlyoztam a projektor előtt, miközben egy barátnőm a szemközti padok egyikére állva videózott a telefonjával. Aznap este meg is vágtam otthon, a narrációt pedig az egyik fülhallgatóm mikrofonjával vettem fel.

Második feladatként egy hosszú dokumentumot kellett kitölteni, a legfőbb adataimmal, illetve válaszolni pár kifejtett választ igénylő kérdésre (saját magamról, a pályázási szándékomról, filmekről, stb). Habár kezdetben nem tűnt komplikáltnak, végül sikeresen elodáztam e feladat megoldását a legutolsó pillanatig, így nevezésemet végül a határidő lejártának napján éjfélkor küldtem el a Budapest Film email címére. Tőlük pár napon belül kaptam egy visszaigazoló levelet, majd a következő két hónap alatt meg is feledkeztem az egészről, annak a lázálomnak köszönhetően, amit az érettségi jelentett.

Aztán, június vége felé, érkezett egy email, melyben értesítettek, hogy engem választottak ki idén a velencei útra – mondanom sem kell, hogy beletelt egy időbe mire kapcsoltam, hogy ez mit is jelent. A kezdeti meglepettség után véglegesítettem a részvételi szándékomat, azóta pedig folyamatosan érkeznek a különböző levelek, hol a repülőúttal, hol a fesztiválbelépővel, hol más hasznos információkkal kapcsolatban. Nehéz ezt szavakba önteni, de borzasztóan hálás vagyok, hogy így alakultak a dolgok és már alig várom az augusztus 27-i utazást. Biztosra veszem, hogy számtalan élménnyel fogok gazdagodni és remélem hasznos tagja tudok lenni az idei év kiválasztottjainak."

Az Europa Cinemas blogja itt ír bővebben Járai Annáról, míg ezen a linken a Budapest Filmet mutatja be.

jarai_anna_budapest_puskin.jpg

Gratulálunk Annának, aki tehát Magyarországot és a Budapest Filmet is képviseli a rangos nemzetközi fesztiválon! Izgatottan várjuk posztjait, élménybeszámolóit! Hajrá, Anna!

A rendezvény az Európai Parlament, a LUX-díj, a Venice Days, illetve az Europa Cinemas 28 Times Cinema programja közreműködésével valósul meg. Célja, hogy elősegítse a kulturális sokszínűség és a közös értékek ápolását a mozin keresztül a fiatal közönség körében.

Iratkozz fel az artmozi hírlevélre!

Szólj hozzá

fesztivál europa cinemas